خواص و مضرات انار
نوشته شده توسط : ادمین

خواص و مضرات انار

خواص و مضرات انار , عوارض و زیان های انار , خاصیت ها و فواید انار , o hw hkhv

خواص و مضرات انار

انار به عنوان یک میوه بهشتی بوده که دارای فواید زیادی برای سلامتی انسان می باشد. این میوه دارای پوستی صاف و ضخیم به رنگ های سفید، زرد، قرمز، قهوه‌ای و سیاه می‌باشد و بیش از شش‌صد دانه کوچک ترش و شیرین دارد.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات انار را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص انار و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های انار

درمان کبد چرب

انار به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های زیاد و خواص ضد التهابی می‌تواند به پاک‌سازی و سم‌زدایی کبد کمک کرده و برای درمان بیماری کبد چرب مؤثر است.

قوای جنسی مردان

مصرف انار و آب انار خالص سطح تستوسترون را زیاد کرده و می‌تواند به درمان اختلالات نعوظ و ناتوانی جنسی در مردان کمک کند و همچنین افزایش میل جنسی در مردان را شامل می‌شود.

درمان کم خونی

انار یک میوه عالی برای درمان کم خونی می باشد، کم‌خونی دارای علائم مختلف مانند خستگی، سرگیجه و ضعف است. اگر می‌خواهید کم‌خونی را به‌صورت طبیعی درمان کنید انار میل کنید.

کاهش ریزش مو

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار باعث بهبود گردش خون در سر شده و با تقویت فولیکول‌ها احتمال ریزش مو را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن و لاغری

انار یک میوه بهشتی می باشد که می‌تواند تشنگی را رفع کرده و اشتها را کاهش دهد و با جلوگیری از پرخوری، باعث لاغری و کاهش وزن می شود. یک تحقیق انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف آب انار به مدت یک ماه باعث کاهش وزن در افراد چاق می شود. باید بدانید که انار چربی اشباع‌شده و کلسترول ندارد و مقدار بالای فیبر موجود در آن به دفع سموم و چربی کمک کرده و برای لاغری بسیار مفید می باشد.

جوان سازی پوست

در این میوه بهشتی آنتی‌اکسیدان ، فلاونوئیدها و ویتامین سی وجود دارد که به افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک کرده و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. شما برای این امر می‌توانید دو قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیموی ترش تازه ترکیب کرده تا ترکیب خمیری ایجاد شود. خمیر را به صورت و گردن خود مالیده و بگذارید ده الی پانزده دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب بشویید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

انار به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و همچنین ویتامین سی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت ریه را کاهش می دهد. انار دارای خاصیت ضد باکتری و ضدویروسی قوی می‌باشد و احتمال ابتلا به بیماری ها را کم می کند.

مناسب برای ورزش بدنسازی

انار یک میوه عالی برای بدنسازان می باشد چرا که باعث تقویت عملکرد آن‌ها در بدن‌سازی می شود. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف آب انار پس از تمرینات ورزشی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات مؤثر است.

ضد آفتاب طبیعی

خوردن انار به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی قوی و وجود آنتی‌اکسیدان‌های فراوان باعث می‌شود تا رادیکال‌های آزاد در بدن کم شده و مانند یک ضدآفتاب طبیعی به محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید کمک می‌کند و خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد.

بهبود گوارش

انار به دلیل داشتن فیبر فراوان به بهبود هضم کمک کرده و اختلالات معده و دستگاه گوارش را کم می‌کند و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود. انار به دلیل داشتن خواص ضد التهابی قوی برای درمان کولیت روده مؤثر است.

درمان آکنه و جوش

این میوه دارای خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی قوی می باشد که می‌تواند به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک کند. شما برای این امر می‌توانید دو قاشق غذاخوری دانه انار را له کرده و یه قاشق غذاخوری ادویه زردچوبه به آن اضافه کنید، ترکیب بدست آمده را بر روی پوست صورت خود گذاشته و پس از گذشت ده دقیقه با آب سرد خوب بشویید.

تقویت حافظه

دانه‌های انار به دلیل داشتن فلاونول های فراوان می‌تواند باعث تقویت حافظه شودو یک تحقیق در دانشگاه لومیا لیندا انجام‌شده است که نشان می دهد انار باعث تقویت حافظه و بهبود عملکرد عضلات شده و از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند و یک درمان طبیعی برای این بیماری شناخته می شود.

مناسب برای دوران بارداری

فولات موجود در انار به بهبود رشد جنین کمک کرده و خطر ابتلا به زایمان زودرس و تولد نوزادان با وزن کم را کاهش می‌دهد. همچنین آهن موجود در این میوه به درمان کم‌خونی در دوران بارداری کمک می کند. پتاسیم موجود در انار برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در زنان باردار مفید است. در طب سنتی از این میوه برای افزایش شیر مادر استفاده می شود.

عوارض و زیان های انار

کاهش شدید فشار خون

اگر فشارخون بالا دارید و برای درمان فشار خون از داروهای مرتبط استفاده می‌کنید بهتر است در مصرف این میوه زیاده‌روی نکنید چرا که باعث کاهش شدید فشارخون می‌شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: